ביטוח תאונות אישיות

ביטוח זה מעניק למבוטח פיצוי במקרה שנפגע מתאונה ונגרם לו נזק גופני, חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות שונות ומגוונות בהן גם עלות הפרמיה שונה, גם הפיצוי הכספי הניתן במקרה של תאונה וכמובן ישנם פרמטרים שונים של כיסוי לכל מבוטח, ביטוח זה מותאם לצרכיו של המבוטח וחשוב לבצע השוואה בין החברות השונות לבחירת הפוליסה המתאימה ביותר שכן טווח המחירים רחב וכל אחד יכול להרכיב פוליסה בהתאם לצרכיו ולתקציבו האישיים.

מהו הכיסוי הניתן בפוליסת ביטוח תאונות אישיות?
הפוליסה מכסה נזקי גוף כתוצאה מתאונה בלבד, חשוב לשים לב שאדם שחלה במחלה, קלה כקשה לא זכאי לפיצוי מפוליסה זו, גם אם הוא סובל מפגיעה חריפה, לצורך פיצוי בשל מחלה, ישנם ביטוחי הבריאות השונים יחד עם ביטוח מחלות קשות המאפשרים פיצוי בעת מחלה.
אך גם במקרה של תאונות חשוב לבחון היטב א הכיסוי שכן אין אחידות או נוהל חוקי בקשר לסוגי המחלות שמכסה הפוליסה ויתכנו תאונות שלא יזכו את המבוטח בפיצוי.
בקרב התאונות שכן נכללות בפוליסה אין זה משנה היכן התאונה התרחשה, כלומר גם אם נפגע המבוטח בחו"ל וגם אם התרחשה התאונה בארץ יהיה הוא כאי לפיצוי, זאת אלא אם הוגדר אחרת מראש בפוליסה, יכולים להיות מקרים בהם חברת הביטוח תחריג פיצוי מתאונה בארץ או בחו"ל שהתרחשה מפעילות ספציפית כגון תאונה כתוצאה מהשתתפות בענף ספורט אקסטרים, או נסיעה למדינת אויב וכדומה.

למי מתאים ביטוח תאונות אישיות?
החוק במדינת ישראל מחייב לבטח אוכלוסיות מסוימות בביטוח זה, בין היתר ישנה חובה לבטח את כל תלמידי בתי הספר בביטוח תאונות אישיות לתלמידים, את הביטוח רוכשים בתי הספר עצמם ולא הורי התלמידים.
בנוסף מחויבים לרכוש ביטוח תאונות אישיות בעיסוקים שונים הקשורים בספורט כמו מכוני כושר למנויים שלהם, אגודות ספורט (מועדוני כדורגל / כדורסל וכדומה) ועוד.
במידה והתרחשה תאונה לאחד מהעוסקים בענפי ספורט אלה, יהיה באפשרות הנפגע לתבוע את הביטוח של אותו הגוף ולקבל פיצוי מבלי להוכיח שהאשמה בתאונה היא של נותני השרות (מפעילי חוג, מנהלי מכון וכדומה), שכן הביטוח מבטיח פיצוי ללקוחותיהם בעת תאונה במקום.
בנוסף למקרים בהם מחייב החוק לבצע ביטוח זה, הביטוח מתאים לכל אדם מעל גיל 18 (עד אז ישנו ביטוח במוסד הלימודים) שרוצה להבטיח לעצמו פיצוי במקרה של תאונה.

מהו הפיצוי בשל תאונה?
סכום הפיצוי אותו יקבל המבוטח בעת מימוש הפוליסה (כאשר נפגע מתאונה באופן שנגרם לו נזק פיזי) יהיה ידוע מראש למבוטח בעת רכישת הפוליסה לראשונה, כלומר בעת התאמת הפוליסה לצרכיו של הלקוח, יקבע הפיצוי שלרוב יהיה נגזרת ישירה של גובה הפרמיה אותה ישלם מדי חודש, כך שיכולות להיות רמות שונות של פיצוי כספי.

איך לבחור חברת ביטוח לביטוח תאונות אישיות?
כפי שנכתב כאן קודם, החברות השונות מציעות מסלולים שונים שאותם יש להשוות בבחינה מדוקדקת של הפרמטרים השונים, בין היתר יש לבחון, את ההגדרה לתאונה, מתי כן יחשב הדבר כתאונה ומתי לא, מה עלות הפרמיה, מה הפיצוי בעת מימוש, מהו זמן קבלת הפיצוי ומהי מהירות הטיפול של חברת הביטוח בעת הגשת תביעה, שכן חברה שלא מספקת שירות הוגן לצרכנים ומערימה קשיים תהיה אופציה טובה פחות גם אם תציע תגמול גבוה מהמתחרות, בכדי להשוות בין החברות השונות בכל הפרמטרים החשובים מפרסם משרד האוצר את מדד השרות בביטוח תאונות אישיות לפי שנים, כאן ניתן להתרשם מתוצאות המדד מהשנים האחרונות ולהשוות בין החברות השונות בין היתר גם לפי שביעות הרצון של לקוחות החברות הללו וכמות הפניות לתלונות הציבור כנגדן.

בנוסף לכל האמור יש לקחת בחשבון שביטוח מסוג זה הוא לא המענה היחיד במקרה של תאונות, ראשית ישנו ביטוח נפגעי תאונות של הביטוח הלאומי שמשלם לכל מי שמשלם את דמי הביטוח הלאומי ועומד בתנאי הזכאות (תושב ישראל, מעל גיל 18, נפגע בתאונה שפגעה בכושר התפקוד שלו, נבדק במהלך 3 ימים ממועד התאונה ואין לזכותו פיצוי אחר) יהיה הוא זכאי לסכום כסף שמחושב לפי שכרו, 75% מהשכר בשלושת החודשים שקדמו לתאונה והתשלום יהיה לכל היותר למשך 90 יום.
בנוסף ישנו ביטוח אובדן כושר עבודה שמבוטח הרוכש ביטוח זה זכאי לגמלה חודשית שמחליפה את שכרו במקרה ונפגע כך שאינו יכול לעבוד עוד.

מומלץ!
אנו ממליצים לחייג למספר 02-6235220 לבחינה ראשונית של תיק הביטוחי שלך!

או השאירו פרטים ונצלצל בהקדם
[contact-form-7 id="5243" title="בדיקת תיק ביטוחי"]

Back to top button