ביטוח סיעודי

הצורך בטיפול סיעודי מתקיים אצל אדם על פי רוב בגיל מבוגר או לאחר תאונה או מחלה, במקרים אלה מתקשה האדם לבצע פעולות יומיומיות בכוחות עצמו והוא נדרש לעזרת הסובבים אותו, בני זוג או בני משפחה בכדי לבצע פעולות בסיסיות כמו לבוש, אוכל וכדומה. ברגע שמתקיים שינוי דרסתי ביכולות הפיזיות והסובבים נדרשים לטיפול יומיומי נהוג להביא עזרה סיעודית מקצועית, עלות של עובד סיעודי הנה גבוהה מכמה סיבות, ראשית על פי רוב מדובר במשרה סביב השעון ובנוסף מדובר בעבודה לא קלה שלרוב מתבצעת על ידי עובדים זרים בלבד בנוסף לאדם המגיע למצב בריאותי הוא הוא נדרש לסיעוד ישנם לרוב הוצאות בריאות גבוהות נוספות על בדיקות, טיפולים, תרופות ותחבורה (שכן אינו יכול להסיע את עצמו).
אפשרות נוספת לטיפול סיעודי הנה שהיה במוסד סיעודי שבו יתקבלו לחוסה את כל השירותים הרלוונטיים למצבו.

עליות השירותים הללו גבוהות בשני המקרים, עלויות שהיה במוסד סיעודי נעות בממוצע סביב 15,000 ש"ח בחודש כשישנם מוסדות "פרימיום" שם העלות יכולה להגיע עד ל 30,000 ש"ח בחודש(!) , לעומת זאת עלויות של עובד סיעודי נעות סביב 8,000 ש"ח בחודש בממוצע, כאשר אין השתתפות בעלויות הללו מהביטוח הלאומי או מביטוח סיעודי פרטי, העלויות נשענות על הכנסותיו של המבוטח (פנסיה, חסכונות, הכנסות שכר או הכנסות פסיביות) וכאשר אלה אל מספיקות בדרך כלל בני המשפחה הם אלה שנושאים בעול הכלכלי לקיום הטיפול הסיעודי. ישנם מקרים בהם בשל העלויות הגבוהות נבחרת האופציה הזולה על פני האופציה האיכותית שכן לא כולם יכולים להרשות לעצמם לעמוד בעלויות של הטיפול הטוב ביותר שהיו רוצים לתת ליקיריהם.


שירותי הסיעוד להם זכאי אדם כחלק מזכויותיו הסוציאליות מהביטוח הלאומי בכפוף חוק הביטוח הלאומי משתנה מאדם לאדם, עד לסוף 2017 נהוג היה לחלק לשלוש רמות שונות את מידת התלות של המבוטח ולי הרמה שנקבעה היה נקבע התגמול למבוטח, על פי תזכיר הביטוח הלאומי שפורסם בדצמבר 2017 יחול שינוי משמעותי בכך שחלוקת רמות מידת התלות של המבוטח בעת הצורך בשירותי סיעוד תתרחב מ 3 ל 6 רמות בכפוף לאבחון תפקודי שיעבור המבוטח על ידי מעריכים מקצועיים מהביטוח הלאומי.
שש הרמות יזכו את המבוטח בגמלה החל מ 1393 ש"ח בחודש למי שתלוי בזולת במידה חלקית בלבד ועד לגמלה על סך 6966 ש"ח בחודש למבוטח שהתלות שלו בזולת מוחלטת ומורה, כשבין לבין ישנן 4 מדרגות נוספות בהתאם למידת התלות של המבוטח.
השינוי אמור להיכנס לתוקף באמצע 2018 והכללים החדשים יחולו רק על מי שעבר אבחון לאחר כניסת החוק לתוקף.

בנוסף לזכאות מהביטוח הלאומי ניתן לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי מקופות החולים כדי להרחיב את המינימום הניתן בעת הפניה לביטוח הלאומי, מחיר הפרמיה עולה עם הגיל, התגמול בעת פדיון מוגבל בקופות החולים ותלוי במועד ההצטרפות לביטוח הסיעודי והשימוש (שהייה בבית או שהייה במוסד סיעודי).

בנוסף לביטוחי הסיעוד של הקופה ושל הביטוח הלאומי, יכול אדם לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי מחברות הביטוח הפרטיות, פוליסות אלה מתנהלות בשוק תחרותי (אך מפוקח) וכל אדם יכול למצוא את המסלול המתאים לצרכיו, בעת רכישת ביטוח סיעודי "פרטי" ניתן בעצם לדאוג באופן המיטבי למענה כלכלי במצב בו המבוטח הופך סיעודי, בהתאם לגובה הפרמיה כך תהיה גובה הגמלה או הפיצוי מהביטוח, ביטוח פרטי יכול להוות את ההבדל בין מוסד סיעודי בסיסי לבין מוסד ברמה גבוהה שיאפשר למבוטח שירותים נרחבים, מתקן חדיש, ליווי של יותר אנשי צוות וכדומה.

בכדי שיוכל המובטח לקבל את דמי הגמלה עליו לעבור הערכה גופנית שתבדוק את יכולתו לאכול לבד, להתרחץ בכוחות עצמו, להתלבש ולהתפשט, לשבת, לקום, לשלוט על סוגריו ולהתנייד בעצמו (ללכת).

במידה ואינו מוגבל בכל האספקטים הללו או ברובם ייתכן כי לא יוכר כזכאי לגמלת סיעוד.

היכולת לראות לטווח ארוך ולהתכונן לעתיד במקרה זה חשובה וברורה לכל, אך מרבית האנשים בוחרים לדאוג לנושא מאוחר, לעתים מאוחר מדי ויש כאלה שנותרים ללא כיסוי מתאים בעת הצורך ומתקשים מאוד להתמודד עם המצב כאשר הופכים סיעודיים, עלינו להיות ערניים לשינויים שעשויים להתרחש בחיינו בעתיד ואף לעודד את קרובינו לוודא שהם מבוטחים בהתאם.

מומלץ!
אנו ממליצים לחייג למספר 02-6235220 לבחינה ראשונית של תיק הביטוחי שלך!

או השאירו פרטים ונצלצל בהקדם
[contact-form-7 id="5243" title="בדיקת תיק ביטוחי"]

Back to top button