ביטוח לרכב

ביטוח לרכב שנוהגים בו מספר אנשים בגילאים שונים - איך זה עובד?

כשאנחנו ניגשים לקנות ביטוח רכב, ישנם פרמטרים שונים שיכולים להשפיע על המחיר שנידרש לשלם לחברת הביטוח. כך למשל, החברה תבחן האם היו לנו תביעות ביטוח בעבר, מה היא ההיסטוריה שלנו על הכביש, באיזה סוג של רכב מדובר ועוד שורה של פרמטרים נוספים.

אחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים ביותר ברכישת ביטוח רכב ולא בכדי, הוא גיל הנהגים. ההנחה הרווחת היא, ככל שהנהג הוא יותר מבוגר, כך סביר להניח שינהג באופן זהיר יותר, יש לו יותר ניסיון על הכביש ולכן רמת הסיכון של חברת הביטוח היא נמוכה יותר. יתרה מזו, נהג עם ניסיון, נהג מבוגר, יש לו יותר מה לדאוג לו (משפחה) ויש לו הרבה יותר מה להפסיד, לכן הוא ינהג בזהירות רבה יותר.

זה נכון כשמדובר על ביטוח צד ג', ביטוח חובה שהמדינה מחייבת את בעלי הרכב לרכוש, וכן במקרים של ביטוח מקיף אשר כוללים היבטים שונים בתפעול ותחזוקת הרכב, אשר יכולים להיות מושפעים אף הן מאופי ומההיסטורית הנהיגה של הנהג.

מה קורה כשמספר נהגים בגילאים שונים משתמשים ברכב אחד?

כעת עולה השאלה, מה קורה אם צריך לרכוש ביטוח צד ג', מקיף או ביטוח חובה לרכב שמשתמשים בו מספר נהגים, כאשר כל אחד מהם הוא בגיל שונה. זה מקרה קלאסי בלא מעט משפחות, כאשר הילדים הבוגרים מקבלים לראשונה רישיון וצריך להוסיף אותם לביטוח. במקרה כזה, יש את ההורים ויש את הילדים.

גם במצב רגיל, בו יש שני מבוגרים שמשתמשים ברכב אחד, חברת הביטוח תתייחס לעניין הגיל, למרות שההפרש (לרוב) איננו משמעותי. עדיין היא תציין מי הנהג הצעיר ומי המבוגר אפילו אם נהג אחד גדול מהשני בשנה-שנתיים. כלומר, חברת הביטוח תמיד תציין מי הנהג המבוגר ביותר ומי הנהג הצעיר ביותר שנוהג ברכב.

בעיקרון, חברת הביטוח לרוב, תבחר להתייחס בפוליסת הביטוח לגיל הצעיר ביותר של הנהג אשר משתמש ברכב. יש בכך היגיון, מאחר ועל פי כל המחקרים נהגים צעירים הם הרבה פחות זהירים ומהווים סיכון גדול יותר מאשר נהגים מבוגרים ומנוסים. על מנת שחברת הביטוח תכסה את עצמה, היא תבחר להתייחס לנהג הצעיר ולסיווג שלו (נהג חדש). עם הזמן, הפרמיה תשתנה בהתאם לעלייה בגיל ולשינוי בסיווג.

כיצד רוכשים פוליסת ביטוח במחיר זול?

אף על פי שיש השפעה לגיל על פוליסת הביטוח, הרי כל בעל רכב שמעוניין לרכוש פוליסה, יכול להוזיל לעצמו עלויות באופן משמעותי, אם הוא בוחר לעשות סקר שוק בין החברות השונות ולבחון מה הן מציעות לו. ניתן להיכנס לאתר WOBI ולקבל את כל המידע הרלוונטי

ישנן חברות שיציעו מסלולים ייחודיים להורים ולילדים, מתוך כוונה לאפשר להם ליהנות ממחיר מוזל באופן יחסי. אפשר גם למצוא מסלולים מותאמים לנהגים צעירים וחדשים. כך שהמחיר יהיה נמוך באופן יחסי, ממחיר של פוליסת ביטוח במסלול רגיל כפי שמוצע בחברות אחרות.

Back to top button