ביקורת של רשות המיסים על עסקים בתל אביב

ביום 20/10/2015 נערכה ביקורת מקיפה של רשות המיסים על עסקים בתל אביב והנה ההודעה שפורסמה:
אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות כדין בתל אביב בעסקים בתחומי ההנעלה, מסעדות ,בתי קפה, תיקים, מתווכים, תכשיטים, מאפיות ועוד. במסגרת המבצע נערכו 163 ביקורות מהן עולה כי כ-7% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

ביקורת של רשות המיסים
במרפאה לרפואה אלטרנטיבית נמצאו 600 ₪ לא רשומים. בעל המקום הסביר "לא הצלחתי ליצור קשר לצורך הפקת חשבוניות באינטרנט מאחר והסוללה בנייד הייתה חלשה והמחשב שלי לא זמין לתוכנה מסוג זה". בביקורת שנערכה בגן ילדים נתגלה כי לא הונפקו קבלות וחשבוניות מס בגין צ'קים בהיקף כולל של 698,000 ₪ שניתנו בגין מספר חודשים והכנסות במזומן בסך 18,200 ₪ שהופקדו בבנק. בגן, שחשבונותיו מנוהלים בעזרת תוכנת מחשב גם לא נוהל כלל ספר נרשמים.

בתמרוקייה נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה. בעל העסק הסביר למבקרים "אני לא מרגיש טוב, הייתי רושם אחרי שהייתי שותה קפה". בחנות אופטיקה נמצאו הכנסות לא רשומות של כ-3000 ₪. בעל העסק טען "שכחתי". במסעדה בנמל תל אביב גילו המבקרים כי נחתם הסכם על עריכת אירוע במקום שבגינו ניתן צ'ק מקדמה על סך 3000 ₪ שלא נרשם.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Back to top button