רואה החשבון יגיע ויסביר מה קרה – ביקורת מס הכנסה

בביקורת מס הכנסה בנצרת, ספטמבר 2018 כללה 64 בחינת עסקים. 27% מהעסקים שנבחנו לא רשמו הכנסות כדין

  • חנות לאביזרי קירור ומיזוג – לא נרשמה הכנסה מקנייה שנעשה על ידי המבקרים
  • חנות מכשירי כתיבה – לא נרשמו הכנסות
  • חנות חומרי בניין – לא נרשמו הכנסות אלפי שקלים בצקים

להלן ההודעה המלאה:
בחנות לאביזרי קירור ומיזוג לא נרשמה הכנסה מקניית ביקורת שנעשתה מספר ימים לפני הביקורת. בעל החנות החליט לא לתת מענה וביקש "רואה החשבון יבוא ויסביר מה קרה". הכנסותיה של חנות למכשירי כתיבה לא נרשמות בגלל "הלחץ בלימודים", כך לדברי בעל החנות, בה התקבלו 18,668 ₪ בשלושה ימים בהם יום הביקורת, בכרטיסי אשראי. בעל החנות כאמור, תלה את האשם בלחץ בלימודים ואמר למבקרים: "יש לחץ של לימודים ולא מספיקים לרשום…" לעומת זאת בחנות לחומרי בניין, בה נמצאו צ'קים בסך 14,800 ₪ שלא נרשמו העבירו את האחריות לרואה החשבון בטענה שהם לא מדפיסים בקופה אלא ממתינים לבואו של רואה החשבון שמוציא חשבוניות וקבלות.

בחנות למכשירי כתיבה בנצרת נמצא יומן קלנדרי המשמש למעקב אחר מכירת מוצרים בהקפה ותשלום בגינם. באותו יומן נרשמו הכנסות בסך 700 ₪ ששולמו על ידי שני לקוחות שונים. ההסבר המנומק שנתן בעל העסק היה: "לקוח אחד שילם לי חוב והשני הוא בן דוד שלי שהחייב לי כספים, נרשום כשיסיים לשלם לי את כל החוב"… בחנות ממתקים נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע ולא נרשמה בספרים. בעל העסק ניפק הסבר ייחודי: "העסק היה של אחי והוא נכנס לכלא ואני החלפתי אותו, אחי היה בחופשה בשבת ולא רשם!"

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Back to top button