עורך דין נתפס בביקורת מס הכנסה על אי רישום הכנסות של 41,500 ש"ח

לפני יום כיפור פרסמה רשות המיסים על 223 ביקורות מתוכם 12% מהעסקים לא רשמו הכנסות כדין.

דוגמאות לעסקים שנתפסו בביקורת:

  • קבלן בניית גגות רעפים מהצפון – אי רישום תגמול
  • בעל נגרייה – אי התאמה בהכנסות
  • גננת מיוקנעם – אי רישום תגמול של 64,300 ש"ח
  • עורך דין – אי רישום תגמול של 41,500 ש"ח
  • בעל עסק לאביזרי סקס – אי רישום תגמול

 

להלן ההודעה המלאה שפורסמה ברשות המיסים:

קבלן בניית גגות רעפים מכפר טמרה, נמצא באתר בנייה בבית שאן בעת שביצע עבודה, תמורתה היה אמור לקבל 40,000 ₪, בהתאם לרישומים בניירת העסקית שנמצאה אצלו. קבלן הגגות קיבל 20,000 ₪ כמקדמה שלושה שבועות לפני הביקורת, ולא רשם את הכנסותיו מעבודה זו. קבלן הגגות שהופתע מבואם של מבקרי מס הכנסה הסביר: "קיבלתי את הכסף לפני שלושה שבועות, אמרתי ללקוח שאני אוציא לו חשבונית ובדיוק היום אתם הגעתם…" הנישום נחקר ועניינו הועבר להמשך טיפול במחלקת תביעות. בביקורת אצל נגר, מטייבה, נמצאה הצעת מחיר בסך 25,000 ₪. על פי הרישומים קיבל הנגר מקדמה בסך 10,000 ₪ במזומן, שלא נרשמו בספרי העסק. בעל הנגריה טען שעדין לא סיים את העבודה והתכוון לרשום את כל הסכום שקיבל עם סיומה. גם נישום זה נחקר ועניינו הועבר לטיפול במחלקת התביעות.

גננת מיוקנעם לא רשמה הכנסות בסך 64,300 ₪. הגננת טענה שמדובר בבלאגן של תחילת השנה, לדבריה, וכי ההורים הכינו את הצ'קים אך היא לא הספיקה לרשום אותם. ממידע מוקדם שהגיע לגבי עורך דין מעפולה נמצא בביקורת כי לא רשם הכנסות בסך 41,500 ₪ ששולמו לו בחמישה צ'קים. עורך הדין "שלא ידע מה עושים" טען: "הבעל היה צריך לקבל אישור מאשתו ולא קיבל ולא ידעתי מה עושים…"

בעל עסק לאביזרי סקס החליט לעשות שימוש במצלמה של העסק שלו על מנת להשיב למבקרי מס הכנסה שביקרו בחנות שלו ביום המבצע. תשובתו על כך שלא נרשמו הכנסות מיום הביקורת ומקניית ביקורת מוקדמת היתה: אני אפעיל את המצלמה שיש לי בעסק ואברר מה קרה". בחנות להלבשה במגדל העמק נערכה תצפית וקניית ביקורת שנמצא כי לא נרשמו הכנסות בסך 155 ₪ ההסבר שבחר לתת בעל החנות היה: "כל ארבע מכירות אני זוכר ורושם קבלה אחת…" אמר ולא יסף.

Back to top button