94 ביקורות של מס הכנסה על עסקים בלוד וברמלה – 24/01/2017

בתאריך ה24/1/2017 פורסמה הודעת עיתונות של רשויות המיסים בדבר 94 ביקורות בין היתר על רופא שיניים, חברת הסעות, עורכת דין, חנות חומרי בניין ועוד

להלן ההודעה המלאה:

אי רישום הכנסות של מאות אלפי שקלים התגלה במספר עסקים באזור
בבדיקת ספר הזמנות וספרי החשבונות של רופא שיניים מלוד גילו מבקרי הרשות כי בשנים האחרונות הוא העלים הכנסות בהיקף כולל של כ- 100,000 ₪. הרופא שנחקר בעקבות הגילויים, טען: "טעיתי". הבדיקה במרפאת השיניים נערכה במסגרת מבצע ביקורת שנערך על ידי אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ברמלה והסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה רמלה, נערכו 94 ביקורות, מהן עולה כי כ- 13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחברת הסעות מאור יהודה בה נערכה ביקורת גילו המבקרים כי לא נרשמו הכנסות שנתקבלו בצ'קים בהיקף של כ- 140,000 ₪. בחברה הסבירו "אנחנו עוברים למערכת חשבונות ממוחשבת אחרת". אצל עורכת דין משוהם נמצאו צ'קים והעברות בנקאיות לא רשומים בסכום כולל של כ- 125,000 ₪. עורכת הדין טענה "רואה החשבון מסר לי שאני יכולה לרשום בסוף החודש". חקלאי מהאזור לא רשם כ- 125,000 ₪ שנתקבלו ב- 7 צ'קים בגין השכרת נכס במושב. החקלאי בתגובה "אני משאיר את הצ'קים אצלי ורושם בזמן הפירעון".

בעסק להדברה באחד מושבי האזור לא נרשמו כ- 3000 ₪. בעל המקום הסביר "היה בלבול". בחנות חומרי בניין ברמלה נמצא כי 2500 ₪ שנתקבלו במזומן לא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות טען "הלקוח שילם לנהג והנהג לא העביר לי את כסף". בעסק לתיקון מחשבים בלוד נמצא צ'ק של כ- 450 ₪ שלא נרשם בספרי החשבונות. בעל המעבדה בתגובה "אני נמצא בשיפוצים ולא עובד ביום שישי, בא לקוח ושילם חוב..). מבקרי הרשות איתרו בעל נכס עסקי שמשכיר אותו בכ- 2000 ₪ לחודש. בביקורת שנערכה לו התגלה כי אין למשכיר כלל תיק ברשות המסים. בעל הנכס הסביר "אני גרוש ומסובך".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

 

Back to top button