256 ביקורות של רשויות המיסים באזור חיפה

בתאריך 1.6.2016 פרסמה רשות המסים בדבר ביקורות שנעשו באזור חיפה.
נבדקו בין היתר: קבלן בנייה, עסק לבניית ציפורניים, חנות אביזרי רכב, גן ילדים ועוד

הודעה מלאה:
"רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בחיפה ובסביבה:
קבלן בניין שלא רשם הכנסות "זו עבודה לסירוגין, אני חושב לסגור"
עובדי יחידת ניהול ספרים ערכו מבצע ביקורת בחיפה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חיפה, התבצעו 256 ביקורות, בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 15% מהם לא רשמו הכנסות כדין.control-1027103_960_720

בביקורת שנערכה אצל קבלן בניין שביצע עבודות בחיפה, גילו המבקרים כ- 7000 ₪ שנתקבלו ממזמין העבודה ולא נרשמו. הקבלן הסביר "זו עבודה לסירוגין, אני חושב לסגור". מבדיקת יומני הזמנות בעסק לבניית ציפורניים בנשר התגלה כי לא בעליו לא רשמה הכנסות של כ- 22,000 ₪ בחודשיים האחרונים. היא הסבירה "היה לחץ של העבודה וחגים". לאור מידע שהתקבל במשרד השומה, הגיעו מבקרי הרשות לחנות לאביזרי רכב בחיפה ומצאו הכנסות לא רשומות בסכום של כ- 13,000 ₪. בעל המקום טען "מדובר בהצעות מחיר, לא קיבלתי כסף".

בגן ילדים בקרית מוצקין אליו הגיעו מבקרי הרשות, התגלו צ'קים דחויים וכסף מזומן, שהתקבלו ממספר רב של הורים, בסכום כולל של כ- 86,000 ₪. בעלת הגן הסבירה "אני רושמת בבית את הקבלות". בגן ילדים נוסף בקרית אתא בו בוצעה ביקורת התגלו הכנסות לא רשומות של כ- 40,000 ש"ח. שתי בעלות הגנים נחקרו והתיקים הועברו למחלקת תביעות. במכון קוסמטיקה בחיפה נבדק יומן ההזמנות ממנו עולה כי לא נרשמו בעסק הכנסות של כ- 4500 ₪. בעלת המכון טענה "העבודה חלשה, הייתי צריכה לרשום". היא נחקרה וגם תיקה עבר למחלקת תביעות.

בעסק לעבודות עץ באחד מהמושבים בסביבה התגלתה העברה בנקאית בסכום של כ- 6500 ₪ שלא נרשמה. בעל העסק הסביר "הייתי צריך כסף דחוף, עדיין לא הספקתי לפגוש את הלקוח ולרשום לו חשבונית". בפעוטון בקרית אתא גילו המבקרים סכום של כ- 11,000 ₪ שהתקבל עבור שהייתם של שמונה ילדים במקום. מפעילת הפעוטון הסבירה "הפנקסים הגיעו רק אתמול, לא הספקתי לרשום".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.:

Back to top button