158 ביקורות של רשות המיסים בצפון

בתאריך 13.09.2016 פורסמה הודעת עיתונות ע"י רשות המיסים בדבר 158 ביקורות נגד עסקים כגון:
משפחתונים, סלוני כלות, מעצבי שיער, בעלי צימרים, מסעדות ועוד

להלן ההודעה המלאה:
"רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעכו ובסביבה. המבצע כלל 158 ביקורות בעסקים מגון תחומים, בין היתר, בנהריה, בקרית מוצקין, בכליל, בחוסן, בקרית ביאליק, ועוד. מהביקורות עולה כי כ- 9% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.control-1027103_960_720

ביקורת שנערכה על ידי מבקרי הרשות במשפחתון העלתה כי בעלת המקום לא רשמה הכנסות של 12,000 ₪. היא הסבירה "אני רושמת בסוף החודש ומעבירה לרואה חשבון שלי". בדיקת ניירת בסלון כלות בעכו העלתה כי מעצבת השמלות במקום לא רשמה הכנסות של כ- 10,000 ₪ שהתקבלו משתי כלות. המעצבת טענה "הן עוד לא התחתנו, אוציא חשבונית לאחר האירוע". במספרה במעלות גילו המבקרים, לאחר שבדקו את יומן ההזמנות וספרי העסק, כי לא נרשמו הכנסות של כ- 7000 ₪ שנתקבלו בגין תספורות של כ- 70 איש. הספר הסביר "אני לא אוהב להשתמש בקופה, העברתי את החשבוניות לרואה חשבון".

המבקרים בדקו את ספרי החשבונות של בעל צימרים בחוסן וגילו כי לא נרשמו הכנסות של כ- 6000 ₪. בעל המקום טען "לא ידעתי מי הלקוח שלו צריך להוציא את החשבונית". אצל בעל צימרים במושב מנות נמצאו 900 ₪ שנתקבלו ולא נרשמו בספרים. במקרה זה טען בעל הצימרים "בדיוק נגמרו לי הפנקסים". קניית ביקורת שנערכה במסעדה באחד מהקיבוצים באזור לא נרשמה בקופה. בעקבות זאת הגיעו המבקרים למקום וגילו הכנסות של כ- 750 ₪ שלא נרשמו. בעל המסעדה בתגובה "לא רוצה להתייחס, לא יודע מה אתם רוצים ממני".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים"

 

Back to top button