192 ביקורות של מס הכנסה בתל אביב

רשות המיסים פירסמה הודעת עיתונות הבוקר 17-7-2016 על 192 ביקורות שנערכו בימים האחרונים באזור תל אביב.

להלן ההודעה המלאה:
"רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בתל אביב יפו:
בעלת חנות בגדים שלא רשמה 2500 דולר "לא ידעתי מה השער היציג"
רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בתל אביב יפו בדגש על ענף הרכב והטקסטיל. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה ת"א 3, נערכו 192 ביקורות במוסכים, חנויות חלפים, עסקים לשטיפת מכוניות, חנויות טקסטיל ובגדים ועוד. מהביקורות עולה כי כ- 12% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחנות למכירת בגדים איתרו המבקרים קבלה המעידה על תשלום של 2500 דולר דרך הפייפאל. בדיקת ספרי החשבונות של העסק העלתה כי הסכום לא נרשם. בעלת החנות הסבירה "אני לא יודעת מה השער היציג". בביקורת שנערכה בעסק לחשמלאות רכב גילו המבקרים הכנסות לא רשומות בהיקף של כ- 9000 ₪. לאחר הבדיקה, ברחו בעל העסק והעובדים מן המקום ולאחר שחזרו טענו "לא הספקנו לרשום". בחנות צעצועים בה לא נרשמו הכנסות מכרטיסי אשראי הסביר בעל המקום למבקרים "נוציא קבלה כשהסחורה תצא מהמחסן". בביקורת שנערכה בעסק לתפירה גילו המבקרים כי הבעלים לא פתחה כלל תיק ברשות המסים והיא איננה מנהלת ספרים כלל. היא הסבירה "לא ידעתי אם אני רוצה להמשיך בעסק".

בביקורת שנערכה בחברת הובלות נמצא צ'ק לא רשום על סך של כ- 5500 ₪. בעל החברה טען "שכחתי". במוסך אליו הגיעו המבקרים נמצאו 800 שקל במזומן אשר לא נרשמו. בעל העסק בתגובה "אני מבטיח שלהבא זה לא יקרה". תצפית שנערכה על עסק למכירת ותיקון צמיגים העלתה כי במקום לא נרשמות הכנסות. לאחר הגעת המבקרים למקום טען בעל העסק "לא הספקתי". בחנות למכירת חלקי חילוף לרכב לא נרשמו כ- 6500 ₪. בעל המקום בתגובה "אני רושם בזמן הפירעון".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים."

 

Back to top button