ביקורת רשות המיסים בחולון

רשות המיסים פרסמה הודעת עיתונות בדבר ביקורת שנעשתה בעיר חולון
להלן ההודעה המלאה:

כ-130 עסקים נבדקו ונמצא כי כ-12% מבעלי העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות, כנדרש לפי החוק. בעל דוכן לאוכל אותנטי-דרוזי שלא רשם הכנסות של אלפי שקלים טען כי לא הספיק בשל הלחץ, בעל דוכן למכירת פרחים שלא רשם הכנסות בהיקף של מאות שקלים הסביר כי פספס, כנראה בשל הלחץ. גם בעסק לרחיצת מכוניות שלא רשמו הכנסות של כ-4,500 ₪ טען הבעלים כי לא הספיק בשל הלחץ. גם קוסמטיקאית ששילמו לה 840 ₪ בעבור שני טיפולים ולא רשמה את הכספים בספרי העסק טענה כי לא הספיקה לרשום. ה"תירוץ" של העדר רישום בספרי העסק בשל לחץ נשמע גם בדוכן למכירת דברי מאפה, בחנות ירקות ופרות וכן במכולת, שנמצא כי הכספים המשולמים לשליח לא נרשמים כלל בספרים.

בעל דוכן למכירת דברי מאפה שלא מנהל ספרים כלל ואין לו תיק ברשות תירץ זאת בהיותו "מסובך כלכלית". "אני אדם חולה", היה הסברו של בעל דוכן למכירת מוצרי דבש שלא רשם את הכנסות יום הביקורת. שני מתווכים שנתפסו שאינם מנהלים ספרי עסק טענו שהם מנסים ואח"כ יחליטו אם לפתוח תיק ברשות. "נגמר לי הפנקס" היה ההסבר של בעלת מכון יופי לעובדה שלא רשמה את הכספים ששולמו לה בעבור טיפול.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Back to top button