יועץ מס הנפיק חשבוניות פיקטיביות – 25/01/2016

אתמול 25/01/2016 פרסמה רשות המיסים הודעת עיתונות על יועץ מס שהנפיק חשבוניות פיקטיביות בנוגע לשכר טרחתו וזייף מסמכים הנוגעים לניכויי מס שלו

להלן המודעה המלאה:IMG_20130626_133706_494
יגאל אמיגה (45), יועץ מס מנהריה, שוחרר בערבות בבית משפט השלום חיפה, לאחר שנעצר על ידי חקירות מס הכנסה חיפה והצפון בחשד כי השמיט הכנסות, ניהל ספרים כוזבים והונה את רשות המסים, על מנת להתחמק מתשלום מס ולהוציא שלא כדין כספים מהרשות ומלקוחותיו.

כמפורט בבקשת המעצר, במסגרת עיסוקו, ייצג אמיגה, יועץ מס מוסמך בעל רישיון, לקוחות שהגישו דוחות לפקיד שומה על מנת לקבל החזר מס. שכר הטרחה שקיבל מלקוחותיו הושפע ישירות מגובה החזר המס שקיבלו. אמיגה חשוד בכך שעל מנת ליצור ללקוחותיו החזרי מס כוזבים וגבוהים, הנפיק חשבוניות פיקטיביות, המציינות שכר טרחה פיקטיבי וגבוה אותו גבה מהלקוחות. לאחר שהנפיק את החשבוניות, הכניס את ההוצאה בגין שכר הטרחה הפיקטיבי לדוחות של הלקוחות ללא ידיעתם כהוצאה, וכך יצר עילה להחזרי מס כוזבים שקיבלו לקוחותיו, מה שגרם לעלייה בהכנסותיו. לאחר מכן, השמיד אמיגה את הפנקס ששימש אותו להנפקת החשבוניות הפיקטיביות.

ראה עוד ביקורות של רשות המיסים

כמו כן, חשוד אמיגה כי זייף מסמכים הנוגעים לניכויי מס במקור מהכנסות שקיבל מצדדים שלישיים, וכך הגדיל באופן פיקטיבי את שיעור המס שנוכה מההכנסות שהתקבלו מחברות ואנשים. כתוצאה משינוי המסמכים, קיבל החשוד במרמה החזר מפקיד השומה בגובה של כ- 48,000 ₪. אמיגה גם חשוד כי הציג עצמו בפני גורמים שונים כרואה חשבון והשתמש בחותמת הנושאת תואר זה למרות שלא הוסמך לכך.

 

Back to top button