ביקורת של מע"מ על ענף החתונות – 03/12/2015

בתאריך 02/12/2015 פורסמה הודעת עיתונות של רשות המסים בדבר ביקורות על ענף החתונות ובין היתר נבדקו מאפרות, אולמות אירועים, סלון כלות ועוד.
ההודעה המלאה:
קרא עוד:

"עובדי מע"מ ערכו ביקורות בקרב כ-200 עסקים מענף החתונות בכל רחבי הארץ וגילו עבירות מס בהיקף של מיליונים * בין המקרים: בעלת עסק לאיפור הרשומה כפושטת רגל ונוהגת ברכב שטח מסוג קאדילק ובעל אולם אירועים שזרק את יומן האירועים לביוב במהלך ניסיון הימלטותL'amour Diamond Engagement Ring

כ- 79 מיליון ₪ נגבו לאחר פעילות אכיפה בקרב יותר מ- 1,600 עוסקים חייבים * בעל אולם שילם חוב של מאות אלפי שקלים לאחר שמע"מ הודיע ללקוחותיו על עיקול כספם לטובת הסדרת החוב

מאות מעובדי יחידת ביקורת חשבונות ממשרדי מע"מ בכל רחבי הארץ ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת רחב היקף שהתמקד בענף החתונות – אולמות אירועים, סלוני כלות וכיו"ב, בעקבות מידע רב שהצטבר בנוגע לאי דיווח על עסקאות בענף. במסגרת המבצע נערכו 197 ביקורות וב-44% מהן התגלו ממצאים ראשוניים המצביעים על אי דיווח על עסקאות בהיקף כולל של כ-22,000,000 ₪. לאחר מיצוי הטיפול על ידי יחידות מע"מ, יועברו הממצאים גם לטיפולם של משרדי מס הכנסה.

בבדיקה ראשונית של צוות ביקורת ממע"מ חיפה אצל מאפרת כלות ידועה באזור הצפון, המנהלת את עסקיה עם בעלה, התברר כי בני הזוג רשומים כפושטי רגל ומדווחים על הכנסות מזעריות, שאינן סבירות להיקף פעילות העסק, אולם הם נוהגים ברכב שטח יוקרתי מסוג קאדילק. בחיפוש בביתם נתפסו יומני עבודה המראים על הכנסות רבות שלא נרשמו בספרים. השניים נחקרו באזהרה והתיק הועבר לטיפול מחלקת הביקורת.

לייעוץ עם רואה חשבון או יועץ מס לחץ כאן

צוות ביקורת ממע"מ פתח תקווה, מתוגבר בחוקרי מכס ומע"מ ירושלים, הגיע לאחד מאולמות האירועים בעיר, לגביו עלה חשד כי דיווחיו אינם מלאים. הבעלים ביקש שרו"ח מטעמו יהיה נוכח בביקורת. במהלך ההמתנה, התבקש הבעלים להציג תעודת זהות והוא אמר שהתעודה ברכבו. אחד החוקרים התלווה אליו, אולם כשהגיעו השניים לרכב, בעל האולם לקח מרכבו את יומן האירועים ופתח במנוסה. לאחר מרדף רגלי קצר הוא נתפס וסיפר שהשליך את היומן לביוב. לדאבונו, היומן הוצא מהביוב והוא הובל לחקירה.

בעל עסק מאזור פתח תקווה, הרשום כעוסק פטור ומספק בלונים לאירועים, נחשד כי אינו מדווח על כל עסקאותיו. החשד התעורר כשהמבקרים צפו בדף הפייסבוק שלו, שם פורסמו תודות רבות של לקוחותיו. העוסק זומן לחקירה, בה התברר כי מאחורי העסק מסתתרים שלושה ספקי בלונים גדולים, אחד מהם מדווח על הפסדים כבדים והשניים האחרים רשומים כעוסקים פטורים.

צוות ביקורת ממע"מ חדרה ערך בדיקה מקדימה בעניין אולם אירועים, שנחשד שאינו מדווח על מלוא ההכנסות. נבדקו בתי דפוס המדפיסים הזמנות לאירועים באולם והתברר כי אירועים רבים לא נרשמו בספרי העסק. לקוחות האולם הוזמנו למשרד ונגבו עדויות, אלו מסרו כי הוצאו להם חשבוניות הנמוכות בכ-40% מסך התשלום ששילמו במזומן. מנהל האולם הכחיש שקיבל את הכספים וטען כי הם הושארו לצורך מסירתם "לאנשים אחרים", כשנשאל מי הם אותם "אנשים אחרים", הוא לא ידע להסביר.

צוות ממע"מ רמלה מתוגבר בחוקרי מכס ומע"מ ירושלים ערך ביקורת באולם אירועים גדול באזור, לאחר פעולות מקדימות כתצפיות ומעקבים. באולם התגלו "פנקסים שחורים", בהם נרשמו ההזמנות שלא דווחו לרשות המסים. ספרי העסק כמו גם פנקסי הזמנות, קבלות נתפסו. בעל האולם נקרא לחקירה, במהלכה עומת עם הניירת העסקית שלו. התיק הועבר להמשך חקירה וביקורת. ובביקורת בסלון כלות ידוע במגזר הערבי, שנערכה ע"י צוות ממע"מ חיפה, נמצא כי הבעלים מדווח על הכנסות הנמוכות אפילו משכר המינימום, זאת למרות שבעסק הוצגו שמלות כלה רבות, המעידות על היקף עסקים נרחב. הבדיקה הראשונית העלתה כי הכנסתו האמיתית גבוהה במאות אחוזים מהמוצהרת.

רשות המסים הודיעה על עיקול כספי לקוחות אולם האירועים ובעליו הזדרז להסדיר את החוב
יומו השני של המבצע התמקד בפעילות אכיפה וגבייה. עובדי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים טיפלו בכ-1,600 עוסקים, חלקם בעלי חובות מס משמעותיים וגבו כ-79,000,000 ₪, עיקלו 85 מכוניות וביצעו 8 עיקולי מטלטלין.

בעל אולם אירועים גדול מגוש דן, שצבר חובות של כ–250,000 ₪ למע"מ, לא טרח להסדיר חובו למרות פניות חוזרות ונשנות. לצורך גביית חובו, הוטלו עיקולי צד ג' על כספים שלקוחות האולם אמורים לשלם לו עבור אירועים עתידים ובמקביל הגיעה לאולם משאית לצורך ביצוע עיקול ציוד. כנראה שדאגתם של הלקוחות העתידיים, שקיבלו את ההודעות על עיקולי צד ג', גרמו לבעל האולם לשלם את כל החוב. וצוות של אכיפת הגבייה עיקל אופני כושר ומכשירי אימון רבים מחדר כושר גדול וידוע באזור ירושלים, שבעליו צבר חובות כבדים למע"מ.

עוד ביקורות של מס הכנסה:

 

Back to top button