ביקורת הכנסות של רשות המסים בכפר סבא והרצליה

בתאריך 30/11/2015 פרסמה רשות המיסים הודעת עיתונות על ביקורת שנערכה באזור השרון ונתפסו בין היתר עסקים בתחום המניקור, צימר, עורך דין, חנות רהיטים.
ההודעה המלאה:
ביקורת רשות המיסים
"אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת לבדיקת רישום הכנסות כדין בכפר סבא ובערים סמוכות ביניהן הרצליה, הוד השרון, רעננה ועוד.
במסגרת המבצע נערכו 190 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 15% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. בעסק למניקור מצאו המבקרים הכנסות לא רשומות מיום הביקורת בסך 1100 ₪.
בדיקה נוספת העלתה כי בעלת המקום לא הוציאה קבלות כלל החל מיום פתיחתו של העסק לפני מספר חודשים. בעלת המקום בתגובה "מעכשיו אני מבטיחה שאקפיד לרשום".
על פי מידע מוקדם, הגיעו מבקרי הרשות לבעלת יחידת דיור אשר מושכרת לתקופות קצרות ומצאו הכנסות לא רשומות של כ-11,000 ₪.
בדיקה נוספת העלתה כי בעלת המקום לא דיווחה על הכנסותיה מהשכרת המקום משנת 2011.
מאבק בהון השחורגם בצימר נוסף אשר מושכר על בסיס לא קבוע, מצאו המבקרים הכנסות לא רשומות של כ- 28,000 ₪. בעלת מספרה נתפסה מנהלת ספרי הזמנות כפולים, כלומר שני יומנים. באחד רשומים כל הלקוחות ובשני רק הלקוחות להם בעלת העסק מוציאה קבלה.
בביקורת שנערכה אצל עורך דין נמצא צ'ק לא רשום של כ- 2500 ₪. עורך הדין טען "לא הספקתי לרשום".
בחנות רהיטים נבדקו הפקדות בנק לא רשומות בסך 1700 ₪. בעל העסק הסביר "אני לא יודע, צריך לבדוק".
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה
ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.".

.
.

ביקורות אחרונות של מס הכנסה

 

Back to top button