ביקורת מס הכנסה על עסקים בפתח תקווה – 17/11/2015

בתאריך 17/11 פרסמה רשות המיסים הודעה בדבר ביקורות שנעשתה לעסקים בין היתר בתחומים הבאים: תוכנת מסחר אלקטרונית, חברת בנייה, מסעדה, מגרש מכוניות.
הביקורת ערכה בפתח תקווה, ראש העין, אריאל ויהוד

ההודעה המלאה:
"אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מבצע ביקורת בפתח תקווה, ראש העין, אריאל, יהוד, ועוד. במסגרת המבצע נערכו 209 ביקורות בעסקים בתחומי מתן שירותים, תעשייה, מסחר חברות פיתוחומקצועות חופשיים. מהביקורות שהתבצעו עולה כי כ-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחברה לפיתוח תוכנה ומסחר אלקטרוני מצאו המבקרים העברות כספים בגין מכירות באינטרנט באמצעות פייפאל בהיקף של יותר מ- 300,000 דולר. נציג החברה הסביר "אנחנו לא מוציאים חשבוניות אלא מסכמים בתוכנת אקסל".

במשרדי חברת בנייה בהם נערכה ביקורת נמצא כי לא נרשמו בספרי העסק צ'קים בסכום כולל של כ- 250,000 ₪. בעל החברה הסביר "בגלל שמדובר בצ'קים דחויים אז הפקדתי אותם בלי לרשום". בבדיקה של מערך השליחויות במסעדה, נמצא כי כל המשלוחים אשר משולמים במזומן נרשמים כסכום אפס. בעל המסעדה אמר למבקרי הרשות "אני רושם בסוף היום".

במגרש למכירת כלי רכב דו גלגליים בו נבדקו ספרי העסק נמצא כי מכירת קטנוע בסכום של כ- 10,000 ₪ לא נרשמה בספרי העסק. בעל המגרש טען "לא יכול להיות שלא רשום".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אין לך עדיין רואה חשבון או יועץ מס מס? חייג 089295951 לקבלת ייעוץ

Back to top button