ביקורת של רשות המיסים על עסקים בצפת 10/11/2015

ביום שלישי בתאריך 10/11/2015 נערכה ביקורת של מס הכנסה על עסקים בצפון, בין היתר נבדקו התחומים הבאים: תחומי ההנעלה, הלבשה, מוסכים, משתלות, מחשבים,ביקורת מס הכנסה מסעדות, דוכנים וחנויות בשווקים פתוחים, הנה ההודעה המלאה:
"בנגריה בחצור בה נערכה ביקורת נמצאו הכנסות לא רשומות של כ- 19,000 ₪. בעל העסק סירב להמשיך לשתף פעולה עם מבקרי הרשות, הניע את רכבו וברח מהמקום. בשעת הצהריים יצר בעל הנגרייה קשר עם אנשי הרשות והסביר כי ברח "מאחר ולא הרגיש טוב". מהעסק נלקחה כל הניירת העסקית והטיפול בתיק יימשך במחלקה הרלוונטית. בעל מרפאת שיניים, גם היא בחצור, לא רשם הכנסות של 17,000 ₪. הרופא נחקר והתיק עבר למחלקת תביעות.

במוסך בצפת גילו המבקרים כי לא נרשמו הכנסות של 15,000 ₪ בגין מכירת שני רכבים. בעל המוסך הסביר "לקוח היה חייב לי כסף אז הוא הביא לי במקום רכב ומכרתי אותו". בחנות לרהיטים בצפת נמצא כי בעליה לא רשם הכנסות משלושה לקוחות שונים. במקרה זה, טען בעל החנות "לצערי אנחנו לא מסודרים מספיק".

ביקורת על עסקים בצפוןבדוכן למכירת ירקות ופירות בשוק בחצור נמצאו הכנסות לא רשומות של 2000 ₪. בעל הדוכן הסביר "אני נוהג לרשום בסוף היום". בדוכן נוסף למכירת פירות וירקות באותו השוק, נמצאו הכנסות לא רשומות של כ-1000 ₪. בעל דוכן זה טען "יש לי אישור לרשום בסוף היום". בדוכן בשוק בקרית שמונה, גם הוא לממכר פירות וירקות, נמצאו הכנסות לא רשומות, כאשר המוכר במקום מסר למבקרים " אני רק עובד פה, אני מוסר לבעל המקום את הכסף, לא יודע איפה ספרי החשבונות". בדוכן למכירת מצעים בשוק בחצור נמצא כי בעליו לא מנהל כלל ספרי חשבונות ואין לו תיק ברשות. הוא הסביר "היה לי בלגאן של חובות, בעיות במשפחה, קניתי אוטו, השבוע אני אפתח תיק".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים."

Back to top button