ביקורת מס הכנסה בגוש דן – 10/11/2015

בתאריך 10/11/2015 רשות המיסים פרסמה הודעה עיתונות על ביקורת שנערכה באזור גוש דן, ההודעה במלואה:
"בעל חברה לפרסום באינטרנט למבקרי הרשות "אני סטארט-אפ צעיר ומטעמי חסכון לא הנפקתי חשבוניות"
אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות בתל אביב ובערים רמת גן, גבעתיים ובני ברק. הביקורת התמקדה בעסקים בתחומי ההסעדה, תיווך, תכשיטים, עריכת דין, ראיית חשבון, כלי בית ועוד. במסגרת המבצע נערכו 234 ביקורות מהן עולה כי כ-5% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. המבקרים בדקו, בין היתר, עסקים שלגביהם נתקבל מידע מוקדם או שנמצאו בהם ליקויים במבצעי ביקורת קודמים.ביקורת

בחברה לשיווק ופרסום באינטרנט נתגלה כי ניהול הספרים מתבצע בתוכנת אקסל (בה כידוע ניתן למחוק/לשנות נתונים). בעל החברה הסביר למבקרים "אני סטארט-אפ צעיר ומטעמי חסכון לא הנפקתי חשבוניות". אצל חברה שמשכירה נכס שבבעלותה, מצאו המבקרים כי לא נרשמו הכנסות בסך של 61,200 ₪. בעל החברה טען "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה".

בדוכן פלאפל ברמת גן בו נערכה ביקורת נתגלה כי בעל העסק אינו מנהל ספרים כבר חודשיים. בעל הדוכן מסר למבקרי הרשות כי הכנסתו בתקופה זו עמדה על כ- 25,000 ₪. רפד בבני ברק לא רשם הכנסות של כ- 1000 ₪ והסביר למבקרים "שבוע שעבר הייתי חולה, אבל התכוונתי לרשום".

בחנות תכשיטים ברמת גן גילו המבקרים כי לא נרשמו 15,000 ₪ שנתקבלו בכרטיס אשראי, 350 $ שנתקבלו במזומן בגין תיקון טבעת ו- 6000 $ מחשבון פייפאל. בעל החנות למבקרים "את ההכנסות מכרטיס האשראי התכוונתי לרשום ואת ה-350$ עוד לא רשמתי כי עדיין לא החזרתי ללקוחה את הטבעת".

עו"ד מבני ברק שלא רשם הכנסה של כ- 8,500 ₪ טען בפני המבקרים "קיבלתי את הכסף כשהייתי עובד במשרד עו"ד אחר על עבודה שביצעתי שם". עו"ד נוסף בבני ברק לא רשמה צ'יק בסך של 2,000 ₪ הסבירה למבקרים "אני לא יודעת איך לרשום בתוכנת המחשב".
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Back to top button