בית דפוס ביצע העלמת הכנסה ובעליו ייכלא ל 15 חודשים

בתאריך ה 18/10/2015 פורסמה הודעת עיתונות של רשות המיסים על בית דפוס שביצע העלמת הכנסה ובעליו ייכלא ל 15 חודשים:
חמישה עשר חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעל חברת דפוס מירושלים שהעלים למעלה ממיליון ₪ מהכנסותיו בין השנים 2005 ל-2008. על ישראל כהן, שהפעיל בירושלים את חברת מאסטר פראס בע"מ, נגזרו 15 חודשי מאסר בפועל, 11 חודשי מאסר על תנאי ו-70 אלף ₪ קנס.

העלמת הכנסה מרשויות המיסים
העלמת הכנסה מרשויות המיסים
בשנת 2004 נקלעה חברת הדפוס של כהן לקשיים כלכליים וחשבונותיו הוגבלו, או אז פתח חברת חדשה על שם גיסתו כאשר הוא בפועל היה מנהלה היחיד. בדו"ח השנתי שהגיש באותה שנה כתב כהן שהוא שכיר שהרוויח כ-3,600 ₪ בחודש, כאשר בפועל הכנסות החברה באותה שנה עמדו על כרבע מיליון ₪. במשך שלוש שנים לא דיווח כלל על הכנסותיה של החברה ולא ניהל ספרי חשבונות, כשרק ב-2005 דיווח חלקית על פעילותה למע"מ ובסך הכל השמיט מהכנסותיו סכום של כ-1,300,000 ₪. העבירות התגלו בשל פעילות עובדי יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.
בגזר הדין בתיק, שנוהל על ידי עו"ד דן בהט ועו"ד אורי גולדשטיין מפרקליטות מחוז ירושלים, קבע כב' השופט איתן קורנהאוזר מבית משפט השלום בירושלים כי "הנאשם", שהורשע בעבר בעבירות דומות ואחרות, "לא הפנים את הפסול במעשיו על אף ענישתו בעבר, והמשיך להערים על רשויות המס תוך גזילת הקופה הציבורית בסכומים גבוהים. הנאשם לא הודה במעשיו ורק לאחר שהורשע הביע צער עליהם".

Back to top button