רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בצפון בדגש על תחום הצימרים והארחה

בתאריך 02/08/2015 מס הכנסה ערך ביקורת בתחום צימרים ובתי הארחה, הנה ההודעה המלאה שפורסמה באתר שלהם:

"רשות המסים ערכה מבצע לבדיקת רישום הכנסות כדין בעכו והסביבה במסגרתו נבדקו עשרות בעלי צימרים, לאור הגידול בפעילות בענף בחודשי הקיץ. כמו כן, נבדקו עסקים בתחומי ההלבשה, מסחר, מזון, מוסכים, נגריות, תעשייה קלה, מתן שירותים ועוד. בתום המבצע נתגלה כי כ-10% מהעסקים שנבדקו אינם רושמים הכנסות כדין.

אצל בעל צימרים ממושב שתולה גילו המבקרים הכנסות לא רשומות בסך 20,300 ₪ – העברה בנקאית של  4,800  ₪, שלושה  שיקים בסכום כולל של  7,000 ₪ ו- 8,500 ₪ במזומן. בעל המקום טען בפני המבקרים "אני איש עסוק, אין לי זמן להוציא קבלות". גם בעל צימרים ממושב זרעית אצלו נמצאו הכנסות לא רשומות של  כ- 4000 ₪ אמר למבקרים כי "לא הספקתי לרשום, אין לי זמן לרשום קבלות". מבדיקת יומן הזמנות אצל בעל צימרים בבצת, נמצא כי לקוחה התארחה במקום שני לילות ושילמה עבור האירוח 1200 ₪. מבדיקת ספרי החשבונות נמצא רישום של תקבול 900 ₪ בלבד על שמה. אשתו של הבעלים הסבירה "בעלי קיבל את המזומן וכנראה שכח לרשום".

מבקרי הרשות הגיעו לבעל צימרים במושב גורן, הזדהו בפניו והסבירו את מטרת הביקורת. בתגובה, דחף וקילל בעל הצימרים את  המבקרים. לאור זאת, התכוונו המבקרים לצאת מהמקום ולהזמין שוטרים אך בעל העסק רדף אחריהם, השליך לעבר רכבם אבן גדולה שניפצה את השמשה הקדמית ובנס לא נפגע איש. אל המקום הגיעו שוטרים וחוקרי מס הכנסה נוספים, אך בעל הצימרים נמלט מהמקום.

מבקרי הרשות הגיעו לנגריה באחד מהמושבים באזור, עם הזדהותם בפני בעל העסק, נתקלו בחוסר שיתוף פעולה מצדו ובשל כך הוזמנו חוקרים נוספים למקום. ביקורת ניהול ספרים העלתה כי לבעל העסק אין כלל תיק ברשות המסים. תוך כדי הביקורת טען בעל העסק כי הוא בפשיטת רגל, מסובך בחובות ולא מרגיש טוב. למקום הוזמנה ניידת מד"א אשר פינתה אותו לבית חולים.
בדיקה שערכו המבקרים במשרדו של עורך דין מקרית ביאליק העלתה כי ארבע העברות בנקאיות לחשבונו בסך  23,152 ₪  לא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין הסביר "אני לא בודק כל יום את תדפיסי הבנק". גם אצל עורך בקרית מוצקין מצאו המבקרים כי תשעה שיקים בסך 13,000 ₪ שהופקדו בחשבונו לא נרשמו. עורך הדין טען בפני המבקרים "פעם בכמה חודשים אני עושה תיאום בין השיקים בבנק לרישום בספרים ואז מסדר את הכול".
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כניסה למקור ההודעה 

Back to top button