מס קנייה על קראוונים ממונעים הופחת – 30/9/15

בהודעה שפירסמה רשות המיסים בישראל הוחלט ע"י שר האוצר על הפחחת מס קנייה של קראוונים ממונעים:

שר האוצר, משה כחלון, חתם על צו להפחתת מס הקנייה על קרוואנים ממונעים (מעונוע – Motor Home) המיועדים להשכרה. עבודת המטה בנושא נערכה על ידי המחלקה הכלכלית ברשות המסים, בעקבות בקשת משרד התיירות ובשיתוף עמו ועם משרד התחבורה, במטרה לעודד את תיירות הקרוואנים בישראל.

הצו שנכנס לתוקף בימים האחרונים קובע כי יופחת מס הקנייה על רכבים אלה מ-83% ל-60%, וזאת על מנת לעודד תיירות קרוואנים בישראל. משיעור המס הקיים וכן משיעור המס הורדת מס קנייה של קראוונים ממונעיםהמוצע, ניתן יהיה לנכות הטבה הניתנת בהתאם לציון הירוק של הרכב המיובא.

שיעור המס המופחת יינתן רק במידה שהקרוואן ישוחרר ע"י בעל רישיון למתן שירותי השכרת רכב בתוקף, שניתן לו לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב) התשמ"ה-1985, ובלבד שהרכב ישמש למתן שירות השכרה בלבד. לא צפויה השפעה על הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהמהלך.

משרד התיירות מעוניין להגדיל ולגוון את אפשרויות הלינה בארץ, ובתוך כך גם להגדיל את התחרות ולהוזיל מחירים. לשם כך המשרד מקדם פיתוח לינת שטח ומשקיע בהקמת חניוני קרוואנים והתאמת התשתיות במספר חניונים של רשות הטבע והגנים בפרישֹה גאוגרפית ארצית. המשרד כבר הקים חניון בחורשת טל, ומקדם הקמת חניוני קרוואנים נוספים בגנים הלאומיים: אכזיב, מקורות הירקון, חוף פלמחים, חוף בית ינאי, מצדה ובשמורות הטבע חניון בארות במכתש רמון, וחי בר יוטבתה מצפון לאילת.

חברות בענף תיירות הקרוואנים בארץ מעריכות כי כמות הישראלים השוכרים קרוואנים בחו"ל גדלה בעשרות אחוזים מדי שנה ומגיעה לאלפי שוכרים מדי שנה. מטיילים אלו מצטרפים לעשרות מיליוני תיירים ברחבי העולם שבוחרים בשיטת טיול זו. לפי מחקר שוק שנעשה על הענף לפני מספר שנים, כ-4.32

מיליון תיירים השתמשו בקרוואן במהלך ביקורם ברחבי אירופה. בין המדינות שהשתתפו במחקר: צרפת, איטליה, גרמניה, בלגיה ועוד.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי "מזג האוויר בישראל אידיאלי ללינת שטח. אנחנו מרחיבים את אפשרויות האכסון התיירותי ומפתחים את ענף הקרוואנים שתופס תאוצה בכל העולם. זו הזדמנות לגיבוש משפחות, להתנתקות מהטלפונים והתחברות לטבע היפהפה שלנו וגם להוזיל את מחיר הנופש".

Back to top button