בני זוג סחרו בחשבוניות פיקטיביות

בתאריך 19/10/2015 פורסמה הודעה מרשות המיסים על בני זוג שסחרו בחשבוניות פיקטיביות:

הוגש כתב אישום נגד בני זוג שסחרו בחשבוניות פיקטיביות וגרעו מקופת המדינה תשלומי מע"מ בהיקף אדיר של כ-92 מיליון שקלים

יעקב אברג'ל (41) ובת זוגו לירז אברג'ל (23) מאשקלון, שנחקרו בפרשת 'זוג משמים', נאשמים כי סחרו בחשבוניות מס פיקטיביות בהיקפים עצומים וגרעו מקופת המדינה תשלומי מע"מ בסכומים אדירים של
כ-92 מיליון ₪.

בני זוג מכרו חשבוניות פיקטיביות, חשבונית פיקטיבית

"מרביתן של העבירות בוצעו ע"י הנאשמים בנסיבות מחמירות וזאת בהתחשב בסכומי המס העצומים שמתשלומם התחמקו הנאשמים ומקבלי החשבוניות, היקף המעשים, תכיפותם, ריבויים והמעגל הרחב של עבירות המס שבוצעו", נכתב בכתב האישום שהוגש אתמול לבית משפט השלום בבאר שבע ע"י עו"ד רעות סנה, מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ באר שבע ברשות המסים. כתב האישום נגד בני הזוג אברג'ל ונגד ארבע חברות שבשליטתם הוא תוצר של חקירה שהתנהלה ע"י חקירות מכס ומע"מ תל-אביב בשיתוף עם להב 433 – יאל״כ.

כתב האישום מייחס לנאשמים סחר בחשבוניות מס, שאין מאחוריהן כל עסקאות אמת בסכומים ובהיקפים עצומים במגוון רחב של תחומים בשנים 2010 – 2013, תוך שבני הזוג פועלים באופן שיטתי, יחד עם אחרים, להתחמק מתשלום מע"מ ולסייע לאחרים להתחמק ממע"מ. כמפורט בכתב האישום, חלק מן העבירות בוצעו בחברות בהן שימשו בני הזוג כבעלים או כמנהלים פעילים, אולם חלק מהעבירות בוצעו בחברות, אליהן אין לבני הזוג כל זיקה משפטית.

בעצם הוצאת החשבוניות הפיקטיביות, הגדילו בני הזוג את מחזור העסקאות אותו היה עליהם לדווח לרשות המסים, במקביל, הם פעלו להפחתת המס בדיווחים לרשות. כאמור, התנהלות זו של הנאשם, אם על ידו ואם ע"י בת זוגו שהונחתה על –ידו, גרמה לנזקים עצומים וגרעה מקופת המדינה סכומי מע"מ של 91,569,212 ₪.

Back to top button