ביקורת של רשות המיסים בגני ילדים – 18/10/2015

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסות באזור חיפה ועכו: הכנסות לא רשומות של מיליוני שקלים נמצאו בגני ילדיםMF638U4844
אנשי יחידת ניהול ספרים באזור השיפוט של פקידי שומה חיפה ועכו ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות בערים אלה והסביבה. במסגרת המבצע נערכו 359 ביקורות בעסקים במגוון תחומים מהן עולה כי כ-8% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

מבקרי הרשות הגיעו לגן ילדים בעיר נשר ומצאו כי בעלת הגן רשמה הכנסות רק בגין 4 ילדים בעוד שלגן רשומים 14 ילדים. בדיקה נוספת העלתה כי בעלת הגן רשומה כעוסקת פטורה במע"מ ועל מנת להתחמק מהפיכתה לעוסקת מורשה הנדרשת להגיש דוחות, בחרה לרשום רק חלק מההכנסות ולא רשמה בספרי העסק למעלה מ- 1,000,000 ₪ בין השנים 2015-2010. בעלת הגן הועברה לחקירות מס הכנסה חיפה והצפון, נעצרה ולאחר מכן שוחררה בערבות. בגן ילדים נוסף בנשר נמצאו הכנסות לא רשומות שהתקבלו בצ'קים בהיקף של כ-300,000 ₪. בעלת הגן הסבירה למבקרים "לגבי הצ'קים שהופקדו אני יודעת שטעיתי, לגבי הדחויים לא אמרו לי שצריך לרשום". אצל גן ילדים נוסף בעיר נמצאו הכנסות לא רשומות של כ- 9000 ₪. מפעילת המקום לא ניהלה כלל תיק ברשות המסים והסבירה למבקרים " אני בודקת אם כדאי לי".

mašinkaבגן ילדים במושב באזור עכו גילו המבקרים אצל מפעיל גן ילדים 67 צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ- 247,000 ₪. בנוסף, לא רשם המפעיל גם 21 צ'קים שכבר הופקדו לחשבונו בסכום כולל של כ- 56,000 ₪. בעל העסק הסביר למבקרים "זה רק תחילת שנת הלימודים, קיבלנו את כל הצ'קים מההורים ורצינו להתפנות מאוחר יותר ולהוציא קבלות וחשבוניות מס". במשרד השומה בעכו נתקבל מידע לגבי גן ילדים בעיר נהריה, אשר בשעות הערב מושכר לטובת אירועי ימי הולדת. בביקורת ניהול ספרים שנערכה במקום, הסתבר כי שתי השותפות המפעילות את העסק לא רשמו הכנסות של אלפי שקלים שנתקבלו בגין אירועים שנערכו במקום. אחת מהשותפות טענה "אירוע אחד היה בשבת ואני לא כותבת בשבת, האירועים הנוספים פשוט ברחו לי מהראש".

*נכתב על ידי רשות המיסים ב18/10/2015

Back to top button