ביקורת מס הכנסה על עסקים בנתניה

בתאריך 5/11/2015 פרסמה רשות המיסים הודעת עיתונות בה נכתב על ביקורת שנערכה בין היתר על התחומים הנעלה, מתנות, דוכני מזון והלבשה, פירות וירקות, דוכנים בקניונים ועוד

ההודעה במלואה:ביקורת רשות המיסים
"אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות בנתניה והסביבה תוך התמקדות בעסקים הפעילים בעיקר ביום שישי בשוק. במסגרת המבצע, נערכו 105 ביקורות בעסקים בתחומי, הנעלה, מתנות, דוכני מזון והלבשה, פירות וירקות, דוכנים בקניונים, ועוד ונמצא כי כ-16% מהם אינם רושמים הכנסות כדין.

בדוכן למוצרי הלבשה בשוק "רמלה " נמצאו הכנסות לא רשומות בסך 1730 ₪. בעל הדוכן הסביר "יש לי ספר חשבונות בבית אבל אני לא יכול לרשום שיש גשם".
בדוכן הנעלה בשוק נמצא כי בעל העסק, אצלו נמצאו הכנסות של כ-1500 ₪, אינו מנהל כלל ספרים ואין לו תיק ברשות. בעל הדוכן טען "אני מוכר רק ביום שישי ובודק אם העסק משתלם".
בדוכן למכירת מצעים, גם הוא בשוק, נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה. ביקורת שנערכה לאחר מכן העלתה כי גם לבעל מקום זה אין תיק ברשות והוא אינו מנהל ספרים. במקרה זה הסביר המוכר "אני בתקופת ניסיון".

בדוכן למכירת מזון מוכן נמצאו הכנסות לא רשומות של מאות שקלים. בעל העסק אמרה למבקרים "אני נותנת קבלה למי שמבקש".
בחנות למכירה והתקנת דלתות נמצאו מספר שוברי אשראי שלא נרשמו בספרי החשבונות. לטענת בעל העסק הוא שכח להוציא ובנוסף מסר כי "יש בעיה בתקשורת של חברות האשראי".
בחנות למכירת עוגיות בשוק , נערכה ביקורת ניהול ספרים ונמצא כי לנישום אין תיק ברשות ואינו מנהל ספרים. בעל החנות טען "אני מוכר רק פעם בשבוע לא צריך תיק ברשות בשביל זה".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

ביקורת של רשות המיסים

Back to top button