התנהלות מול רשויות המיסים – לבד או עם מייצג?

התנהלות לבד מול רשויות המיסים או עם רואה חשבון / יועץ מס

התנהלות מן רשויות המיסים – לבד, או עם עזרה?people-office-group-team-large

כל אדם אשר פותח עסק עצמאי, יודע כי אחד הדברים הבסיסיים ביותר שעליו לעשות במסגרת פתיחת העסק, הוא להתנהל מול רשויות המיסים. פתיחת תיק של עוסק, בין אם מדובר בעוסק פטור או בעוסק מורשה, דורשת פתיחה של תיקים במע"מ, במס הכנסה וגם בביטוח הלאומי, כולל הגשה של טפסים רבים, ובהמשך – הגשת דו"חות, הצהרות הון ועוד. כאשר מדובר על עוסק מורשה או כל עסק גדול, קל להבין את הצורך בשירות של רואה חשבון או יועץ מס – מדובר בעבודה רבה ובהתנהלות מורכבת, אשר דורשת זמן עבודה רב שאינו בנמצא אצל בעל העסק – שצריך לנהל את העסק שלו בפועל. אך כאשר מדובר בעוסק פטור, אנשים רבים מעוניינים לחסוך את ההוצאות על רואה חשבון או יועץ מס, ולהתנהל מול רשויות המס בעצמם.

האם זה אפשרי?

חשוב לדעת, כי אכן, ישנה אפשרות להתנהל לבד מול רשויות המיסים. אין בכך בעיה חוקית, וישנם לא מעט עוסקים פטורים אשר מתנהלים כיום בכוחות עצמם מול רשויות המיסים, ללא סיוע של רואה חשבון או של יועץ מס. עם זאת, ההתנהלות מול רשויות המיסים עלולה להיות מורכבת, במיוחד כאשר היא מגיעה בנוסף לניהול העסק – קטן ככל שיהיה. מומלץ מאד שלא לחסוך בתחום זה, אלא לבחור יועץ מס או רואה חשבון מקצועי, אשר יסייע לכם בכל שלבי התהליך, מפתיחת העסק ועד לכל שלבי הניהול השוטף שלו. מדוע? הנה כמה סיבות.

למה צריך רואה חשבון / יועץ מס?

כאשר פותחים עסק חדש, ישנן הרבה מאד תהיות והתלבטויות. לפני פתיחה של עסק, אנשים נוטים להתלבט – האם בכלל משתלם לפתוח את העסק? האם יש לעסק הזה דרישה בשוק? האם העסק יוכל להתקיים? האם הוא יצליח? איך יודעים כיצד לתמחר את המוצרים או השירותים שניתנים בעסק? כל השאלות הללו הן שאלות חשובות מאד, והתשובות עליהן משפיעות על ההחלטה הסופית – האם אכן לפתוח את העסק. בכל הקשור להתנהלות העסקית, רואה חשבון או יועץ מס יכולים לסייע ולתת ייעוץ מקצועי, ובכך להקל על ההתלבטות. רואה חשבון או יועץ מס יכולים לסייע גם בייעוץ לגבי התלבטויות נוספות, כמו למשל האם אפשר לשלב את העסק יחד עם עבודה כשכיר, האם ניתן לקבל לקוחות, ותשלום כמובן, ללא תיק של עוסק פטור או מורשה, ושאלות רבות נוספות. באמצעות ייעוץ מקצועי של רואה חשבון או יועץ מס, אפשר להתנהל בצורה נכונה יותר.

פותחים את העסק

גם בשלבים הבאים, ישנה התנהלות מורכבת מאד. איך מתנהלים מול רשויות המיסים? אלו טפסים יש להגיש על מנת לפתוח עוסק פטור? מהם החוקים הקשורים לשילוב של עבודה כשכיר עם עסק עצמאי? מהן העלויות של הקמת העסק? לאיזה סניף של רשויות המיסים צריך לפנות? איך מנהלים את הקבלות ואת החשבוניות של העסק? מתי צריך לדווח לרשויות המיסים, ואיך עושים את זה? מהי הצהרת הון ומתי מגישים אותה? האם צריך לשלם מקדמות?

מדריך המלא לפתיחת עוסק פטור 

כאמור, אפשר להסתדר גם לבד. אך הפרטים מרובים כל כך, שמומלץ לכל מי שפותח עסק, להותיר את ההתעסקות הזו לאנשים אשר עוסקים בכך כמקצוע, ולהתמקד בניהול של העסק עצמו ובעבודה המקצועית הנדרשת בו. בנוסף, התנהלות עצמאית עלולה להוביל לטעויות, אשר מובילות להסתבכות עם חוקי המיסים. כדי להימנע מכך, מומלץ בכל לב לקבל את השירותים של רואה חשבון או יועץ מס.

Back to top button